Het belang van IT-beheer

It beheer

 

 

 

 

 

Financieel Beheer: Het doel van IT-beheer is de efficiency te verbeteren bij de aankoop van middelen, operaties, budgettering, beheer van activa en naleving van de wettelijke voorschriften, door a) consolidatie te controleren/coördineren, b) strategie te migreren en c) de toekomst op korte termijn te voorspellen.

Kantoorbeheer: Office management is het beheer van installaties, administratie, databases, standaardisatie, operaties, beheer van eigendommen, rapportage, diensten, incrementen en verhogingen.

Netwerkbeheer: Het doel van netwerkbeheer is het leveren, inzetten, exploiteren, onderhouden en buiten gebruik stellen.

Hardwarebeheer: Het doel van Hardware Management is het leveren van superieure IT-omgevingen bestaande uit a) computersystemen, b) hardware, c) software, d) randapparatuur en door e) utilities.

Software Beheer: Software Management is het beheer van de levering, distributie, verpakking, licentiëring en onderhoud van software.

aandringen op de vaststelling van een specifiek proces voor de bescherming en het beheer van vertrouwelijke informatie. Elk bedrijfsproces moet worden geïdentificeerd om te zien hoe het softwarebeheersysteem daarop van invloed zal zijn.

IT Beleid: IT Policy is het specificatiedocument van hoe de Enterprise wordt bestuurd Zijn beleid voor bedrijfssystemen, infrastructuur en applicaties en de ondersteunende regelgeving.

ITIL: Een Practitionersbijbel voor Actieve IT

vormde de basis voor de activiteiten in verband met het beheer van de informatietechnologie-infrastructuur.

De vijf doelstellingen van ITIL zijn:

ITILBOK: The Business Management Word of Knowledge is een vertaling in managementtermen van de communicatiekanalen en -paden naar informatietechnologie.

De Vijf Mappen van CMMI zijn:

TOEKOMSTIGE WERELDWIJDE ANTI-BIOTICA:

– Vastgelegde processen en governancekader – Externe controle – o Procesgovernance – Interne controle – o Formele governance – Uitvoering door het management

FUTURE Publish IT:

Dit deel behandelt het end-to-end beheer van een infrastructuur.

De sla volumes om applicaties te beheren over meerdere hardware en software platforms, verspreid over meerdere organisatorische gebieden.

De door TRANSPORT geëerde producten zijn meestal gebaseerd op goed gedefinieerde, algemene softwarecomponenten, die op meerdere niveaus worden geleverd, beheerd, bijgewerkt en onderhouden, allemaal toegankelijk vanuit elk ander lid.

Alle diensten zijn gericht op het verlenen van zakelijke diensten.

Elk streven moet erop gericht zijn de klanten de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om efficiënt aan hun zakelijke behoeften te voldoen.

AP-woningen benadrukt de noodzaak van actieve ondersteuning van alle bedrijfstoepassingen, waarvoor een standaarddataset, consistente definities van infrastructuurcomponenten, en normen voor ontwerp en updates nodig zijn.

End-to-end IT-beheeroplossingen zijn nodig om te kunnen omgaan met infrastructuur als een dienst in een volledig beheerde omgeving.

De oplossing moet gericht zijn op het bieden van volledige IT-controle en beheer van een typische communicatie-infrastructuur.

De dialogiculaire interfaces met IT-systemen, waarvoor bedrijfsworkflows moeten worden gecreëerd en interface-objecten moeten worden gebruikt, zijn fundamentele vereisten.

ITIL richt zich op de diensten die software aan organisaties levert, in plaats van op de infrastructuur waarop de software zich bevindt.

De resultaten van de dialoog blijven beperkt tot het vervullen van de functies waarin software uitblinkt, de taken die normaliter door hardware worden vergemakkelijkt.

De dialogethische interfaces zijn bekend bij de meeste softwaremensen, omdat zij bekend zijn bij specialisten op het gebied van softwaretoepassingen.

De algemene benaderingen zijn geschikt voor de meeste organisaties omdat zij in de omgeving van de organisatie met succes hebben gewerkt.

Organisaties pakken het volledige scala aan organisatorische uitdagingen pas effectief aan als ze hun software-assets zelf hebben beheerd.

De meeste zelfbeheerde systemen missen enkele of alle van de volgende mogelijkheden:

(a) een doeltreffende methode om werkprojecten of -activiteiten te ontwikkelen, te prioriteren en te plannen; b) een vooraf bepaalde strategie voor projectbeheer; c) een capaciteit voor middelenbeheer; d) informatie over de werklast; en e) een vaste terminologie, die aansluit bij de cultuur van de organisatie.

Het dialogisch maken

tecway projectmethodologie zoals Gold piercing bieden ook een effectieve strategie voor het managen van verandering binnen een organisatie.

lees meer:

Comments are Disabled