Het belang van een logo

Logo ontwerpen Rotterdam

Een goed logo ontwerp is een van de belangrijkste onderdelen (anders dan briefpapier of trade cards en branding) van de marketingstrategie van een bedrijf. Bedrijven besteden duizenden dollars aan het ontwikkelen van een goede merkreputatie, en vaak miljoenen door middel van reclame en merkportalisering zoals vermeld in marketingliteratuur. Bedrijven betalen televisie advertentie mensen een bootlading om hun boodschap te presenteren aan het kijkende publiek. Productnamen van bedrijven, slogan, en een bijbehorend webadres behoren tot die spookmerken.

Het logo is de feitelijke fysieke weergave van een bedrijf en is bedoeld om een positieve invloed te hebben op de naam van uw bedrijf of merk. Wanneer u een bedrijf of product brandmerkt, wilt u het op de juiste manier brandmerken omdat het het beste communiceert waar uw bedrijf over gaat. Een logo moet u, uw bedrijf, identificeren en het beste communiceren wat uw bedrijf doet. Het gaat volledig om de merknaam, uw bedrijf, dat nauwkeurig weergeeft wat u doet, waar uw bedrijf voor staat.

De twee belangrijkste elementen van een logo zijn tekst en afbeeldingen. En, tekst en beelden zijn in feite informatie die gecombineerd wordt om de grafische component van het logo te vormen. Elk bestaat uit foto’s en andere elementen die zeer belangrijk zijn om de juiste boodschap over te brengen en tegelijk op schaal te kunnen worden gelezen. Welke afbeeldingen heeft u in uw logo? Denk eens aan een website van een bedrijf en welke foto’s komen er in u op? Heeft de website foto’s die betrekking hebben op de producten of diensten die worden beschreven? Hetzelfde principe geldt wanneer u een logo creëert. Wanneer u uw logo creëert, beeldt u zoveel mogelijk dingen af en plaatst u ze in de context van uw bedrijf. Wanneer u foto’s maakt voor uw vorige markt, begint u uw eigen gewenste logo te creëren.

Training is net zo belangrijk als het hebben van een ontwerper die weet wat hij doet. U kunt de beste ontwerper van de wereld hebben die met u samenwerkt, maar die gewoon niet overbrengt wat u wilt, wat betekent dat het beide kanten op kan gaan. U zult de relatie ontwikkelen van het vertrouwen in uw ontwerpers. Vertrouwen in uw ontwerper is een heilzame relatie omdat u hen feedback geeft over wat werkt en wat niet enz, u wederkerig dat vertrouwen. Uw ontwerper zal dan in staat zijn om het logo dat uw waarden weerspiegelt op een volledig efficiënte en tijdige manier te creëren. Als je een vertaler hebt die met je samenwerkt zodat hij precies begrijpt wat je wilt, als je meerdere vrijwilligers hebt die een logo voor je kunnen interpreteren, dan wordt het beter.

Het logo in het bijzonder is het eigendom van dat bedrijf of product, niet van de ontwerper (tenzij het bedrijf/de product keuze liefdadigheid voelt). Het helpt uw naam te vestigen op uw bedrijf en product, beter dan alle mogelijke promotionele inspanningen, en het is uniek voor uw bedrijf. Een goed logo zal ook die kwaliteiten hebben: veelzijdigheid, toepassingsgemak, en controleerbare herkenbaarheid. Dat wil zeggen, waar u het ook gebruikt, u kunt altijd vaststellen of het elders ook is gebruikt. Dat feit alleen al zegt u dat het slim is als een zakelijk marketinginstrument.

Comments are Disabled